Morgontrött vs. morgonpigg

Jag är inte direkt i form på morgonen. Brukar säga att jag inte vaknar förrän framemot lunch, och det är nästan sant. På morgonen vill jag sova. Snooze är en av världens bästa uppfinningar. Tänk att bli väckt och inse det underbara faktum att man får somna om. Ljuvligt! Typiskt då att jag fått två av världens mest morgonpigga barn. Och skulle den ena mot förmodan sova längre än till sex så kan man ge sig den på att den andra slår upp sina blå med ett pling och kräver uppgång.


I morse hade klockan knappt hunnit passera fyra när första barnet vaknade. De turades om i en timme innan båda tajmade in samtidigt och jag var tvungen att gå upp. Min tur idag eftersom Pieter tog barnen igår morse. Hu! Det var ingen glad mamma de hade i morse. De fick varsin vällingflaska men inte många glada ord. Inte ens Bolilompa (som Vincent säger det) hade börjat än. Då är det illa.


kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0