Elva månader



Jag tycker det var bara häromdagen jag skrev att hon blev tio månader, eller sex månader för den delen. Hinner inte riktigt med här känner jag, fast samtidigt är så så roligt att se henne växa och ta in världen allt mer. Just nu är Claudia väldigt trevlig, och världens sötaste tösabit så klart.



Vincent är en riktig liten treåring. Han är klok och medveten. Han kan och vet massor, och vill vara stor. Samtidigt är han litenliten ibland (ofta), vill inte borsta tänderna, vill inte byta till pyamas, vill inte äta. Han kräver ofta saker av oss, han är vår kära lilla diktator. Ett nej från en mamma eller pappa godtas inte.

Och så alla frågor. "Men varför då då? Varför är det så?". Det är härligt. Man tröttnar så klart också, fast oftast är det roligt med vetgirigheten. Roligt också att han börjat verkligen leka med andra barn. Tvååringar leker brevid varandra, men treåringar umgås på ett helt annat sätt. Blöjträningen går inte alls, jag tror vi får ge upp igen, till sommaren kanske.

Men alltså, våra barn. De finaste.

kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Grattis Claudia på 11- månadersdagen den 3 maj!

Du är så söööt på bilderna och storebror Vincent är också så fin, ni är jättegulliga bägge två!

En stor kram till er båda från gammalmormor i Göteborg och hälsa mamma och pappa också!

Välkomna till Göteborg i nästa vecka!

2011-05-03 @ 22:55:33
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0