Svenska kvinnor

I musikens värld är det så mycket män, män män män, brittiska och amerikanska män. Men! Just nu är det tre svenska kvinnor jag lyssnar allra mest på, tre som är liksom nästan hur bra som helst, jag kan bara inte tröttna.

...  Lykke Li
...  Robyn 
...  Veronica Maggio

En liten hyllning till er!





>

I år kommer många band och artister som jag vill se till Peace&Love-festivalen i Borlänge. Känns ju helt kanon att grannstaden (knappa två mil bort) byggt upp en av Sveriges största festivaler. Det gör det så mycket lättare att få uppleva riktigt bra musik live - och ändå kunna åka hem och sova i sin egen säng på kvällen.

Jag vill se de här allra minst: Bob Dylan, Kings of Leon, The Strokes, Mando Diao, Oskar Linnros, Lykke Li, Veronica Maggio, Patrick Wolf, Säkert! Alla (hittills bokade) artister hittar du HÄR.


kommentarer
av: Tova

Håller med dig, de bästa svenska artisterna är just nu coola, starka kvinnor! :) älskar speciellt Robyn, hon kör verkligen sin grej.



Peace&Love har jag alltid velat besöka, kanske får bli nån gång då min grabb är lite större, hihi!

Ha en skön onsdag!

2011-05-04 @ 11:50:38
URL: http://trasslet.se
av: Mammabea

Veronica Maggio är bäääst! :)



Ser att våra barn är nästan exakt lika gamla:) Nån månad skiljer här och där hehe

2011-05-05 @ 10:04:28
URL: http://mammabea.se
av: Theres

Några andra superkvinnor är ju El perro del mar, Britta Persson, Anna Ternheim, Marit Bergman, Anna Maria Espinosa, Maia Hirasawa, Those dancing days, Firefox AK, Miss Li, sångerskan i Love is all, Annika Norlin, Jonna Lee, Pauline, Rebecca & Fiona, Fredrika Ståhl, Laleh med många fler! Nu ska jag sluta för jag kan hålla på i en evighet tror jag :p Jag älskar verkligen svensk musik och lyssnar mycket mer på kvinnliga artister än manliga. Kanske för att det är lättare att sjunga med?



Svar: Ja jag hoppas det, att vi alla får andas ut :) Brevet var fint, på ett sätt. Men samtidigt visar det också hur fult allting var. Fult, äckligt och fegt. Jag har svårt att bara ta det på ett "bra" sätt. Vad nu det är?



Och jag hoppas och vill verkligen att våra barn kommer bli så fina som du säger :)

2011-05-05 @ 11:11:46
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
av: karinottilia

Amen!

2011-05-05 @ 21:58:33
URL: http://www.karinottilia.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0