Tapetprover in da house

Jag har fått hem lite tapetprover som jag skickade efter från Måleributiken nyligen. Kanon verkligen! Stora prover billigt (20:-/st), de två första gratis. Man fick bara beställa tio prover åt gången (lika bra det, annars skulle vi nog svämma över i tapeter) och en var slut så dessa nio landade här hemma:



Kreativiteten riktigt kryper i kroppen. Det är så svårt att välja vad man verkligen vill ha på väggarna, för även om det finns mängder av fina tapeter så ska det passa rummet, möblemanget och sinnesstämningen. Inte vara för rörigt och inte för tråkigt. Och ha precis rätt stil för vad man vill åstadkomma. Frågan är bara vilken stil det är jag gillar.

Sen blir jag ju toksugen på att pyssla med tapetproverna. Idéer av vad man kan ha dem till?!

Jag tror i alla fall att jag hittat rätt sovrumstapet till master bedroom. Den här gillar jag riktigt mycket, mild i färgerna, grafisk men ändå något annat än medaljonger. Lite fundersam över att den är blå bara eftersom det är den färg jag oftast väljer sist. Men jag gillar tonen, och kan dessutom se den matchas med både rosa, brunt, orange och en hel hög andra färger.

Kanske att sovrummet får bli lite 50-talspastelligt helt enkelt. Det skulle jag nog kunna gilla riktigt bra det. Här kommer den: Rowan från Villa Nova.



Till vardagsrummet letar jag efter en tapet med ett ganska litet och klassiskt mönster, men ändå med någon typ av karaktär och kanske tonad i någon färg. Kanske i vita nyanser. Den ska inte stjäla för mycket uppmärksamhet - vi kommer vara myyycket i det rummet - och den ska fungera som en bra bakgrund åt möbler och tavlor. Den måste vara ljus! Jag vägrar måla väggarna vita (oavsett vad min kära sambo säger). Jag har gjort vitt för ett bra tag framöver. Den här är en klar kandidat: Edvin från Sandberg.



Jag har även shoppat två rullar gamla originaltapeter från 70-talet från Tapetorama. Kunde faktiskt inte motstå dem. Jag är inte alls säker på att de kommer upp i huset, inte till att börja med i alla fall. Fast kanske att barnens kojor får del av dem, eller hallen ovanför trappan, eller lilla toan? En rulle räcker ju inte jättelångt.



Återstår att hitta tapeter till barnens rum, och att välja rätt till vardagsrummet så klart. Och sedan vet man ju aldrig hur en tapet ser ut i rätt rum, så innan vi bestämmer något ska vi få tillgång till huset och åka dit med lite prover.

Nästa stopp är banken, dit ska vi imorgon. Här ska lånas pengar! Hu!

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Jättefina tapeter, jag älskar den rosa tapeten! Jag som tidigare i mitt liv aldrig tyckt om rosa älskar det nu, så länge det inte är skrikrosa!



Den som du tycker ni ska ha i sovrummet känns behaglig och lugn. Gillar även tapeten med hus på och skulle kunna tänka mig att ha den i ett av barnens rum :) Den jättegula skulle passa i Claudias! :D

2011-05-19 @ 20:48:00
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0