Valborg betyder Maja

Igår var en riktigt händelserik dag. Saga var hos oss hela förmiddagen, efter frukost drog vi iväg till en lekplats nära oss. När barnen tröttnat passerade vi hemmet för toapaus och gick sedan ner på stan för att posta ett paket och ta en fika på Waynes coffee.



Att fika med en treåring och en snart-femåring är inte direkt avkopplande. Fast det var trevligt ändå. Och Claudia sov i vagnen under tiden så det blev en del kaffe drucket ändå. Efter en skoaffärsvända (skorna i förra inlägget!) och varsin varm korv hos Gandhis (stans korvgubbe nr 1) drog vi hemåt igen. Dags att lämna Saga hos hennes mormor och morfar, och att lägga våra små för lunchvilan.

(film från morgonens lekplatslek):


Efter ett par timmars lugn för hela familjen (jag och Pieter somnade också på soffan/i fåtöljen) tog jag med barnen och gick iväg på barnkalas för att fira Noah som fyllt fem och Sam som fyllt tre. Hade ett par kalastimmar innan vi gick vidare mot Östanfors. Vi mötte upp med Pieter och sedan med mina föräldrar och Emanuel (min bror) som spontan-hälsat på i helgen.

Dags för den här stans speciella Valborgsfirande - Maja på Gettorget. En trevlig liten tillställning där Maja får sina örhängen av färgade äggskal och reses upp i sin fulla höjd. Till det barn som sjunger, fiolmusik och vårtal. Morfar Lasse fick vara med att bära fram Maja och baxa upp henne. Vincent hittade sin kompis Gabriel och de två busarna tog varandras händer och sprang bortåt. De är så söta de där två, grabbarna grus.



Sedan var vi så genomfrusna (temperaturen låg under 10+ och det blåste brrhrr) att vi gick hemåt - mot mormors och morfars. Där åt vi god mat och hade trevligt innan vi tog Emanuel med hem till oss, la barnen för natten och satte oss att se på film. Inception blev det. Riktigt riktigt spännande! Fast Pieter och Emanuel somnade så de var nog inte lika imponerade.

Och nu har det blivit maj. Och imorgon ska vi kika på vårt hus igen och bestämma vad vill vill fixa med i de olika rummen. Vi kikade på tapeter häromdagen, ska lägga upp lite kort från mobilen när jag får tid.

Godnatt!

kommentarer
av: Lisa

Hittade din blogg på länk hos Lisa(mammatillknut) å jag är helt såld. :D Så fint du har det här å jag blir glad av å läsa om er! :)

2011-05-02 @ 12:53:37
URL: http://lisoball.bloggplatsen.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0