Här kommer badrumsrenoveringsbloggen!

Yes nu drar det igång! Imorgon bitti drar hela menangeriet av hantverkare in i vårt lilla kedjehus och börjar riva ut vårt fjärilsbeströdda 80-talsbadrum. Det är nästan så jag kommer sakna den där fjärilstapeten, men bara nästan. Måste komma ihåg att fota badrummet imorgon innan de sätter igång.

Idag har vi intensivkollat på kakel. Först cyklade jag och barnen direkt från dagis till Kakelgruvan och kollade och frågade och stojade runt. Pieter kom dit när han slutat och vi pratade och tittade lite mer. Jag var inte helt nöjd så sedan delade vi upp oss. Pieter och barnen åkte och handlade och for hemåt, medan jag cyklade upp till Interkakel på Ingarvet. Och där gick det bättre.

Efter myyyyyycket funderande (jag riktigt kände hur det knakade inuti mitt huvud) så tror jag att jag hittat rätt plattor. Min vision på förhand har varit ungefär: Mycket matt vitt, gärna stora och/eller avlånga plattor, och kombinerat med varmt mörkbrunt och medelhavsturkost åt det gröna hållet. Här är plattorna som det troligtvis blir:

Efter att ha kännt mig totalsnurrig ett tag så träffade jag slutligen en kvinna på den andra butiken som guidade mina tankar rätt. Nu tror jag att det finns en plan för hur vi vill ha det. Eller ja, hur jag vill ha det. Pieter verkar godkänna det hela i stort sett så nu kör vi!

Jag har bara en riktig obeslutsamhet kvar nu... Vilken storlek på kaklet? 25x40 (vilket jag har prov med på hem) eller 10x40? Imorgon måste allt beställas eftersom det är två veckors leveranstid... Iiik! Och så funderar jag på om det ska bli några vertikala bårder eventuellt... En vit vid badkaret och en mosaikturkos på motsatta kortändan... eller om det blir för plottrigt?

kommentarer
av: Icka

Känner igen färgerna..

Exakt dom har vi i vårt badrum!



Du kanske kommer ihåg det! ;)

2011-11-18 @ 08:28:18
URL: http://blogg.olicka.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0