Mormordag

När Pieter jobbade natt nu innan helgen så sov vi som jag redan skrivit över hos min mamma. Väldigt skönt att inte behöva vara sjäv i ett ensligt mörkt hus (okej, barnen är där, men ändå). Fredagen blev sedan en lugn och trevlig mormordag, så lugn den nu kan vara med en 3,5-åring och en 1,5-åring... Vi var mest inne, men hann även med ett biobesök (efter att Claudia lämpats över på sin far). Och så hälsade sotaren på, och flinade vänligt åt Vincents ansiktsmålning. 


Båda barnens tröjor (de på fikakortet + Vincents blå velourhuvtröja) var precis nyshoppade kvällen innan, när Calimero i Sågmyra hade kvällsöppet. Bl a bjöds det på 50% på deras kläder i Villervalla-outleten. Fast självklart drogs jag mer åt ordinarie-pris-delen på butiken. Men det blev lite från båda sidorna.

Det är för övrigt skönt att alltid ha mobilen med mig, eftersom den även innehåller en kamera. En ganska värdelös sådan, men ändå, fullt fungerande substitut när jag får fotograferarabstinens. Jag varken kan eller vill ju släpa med mig den stora kameran precis överallt. Som tur är.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0