Sjutton månader och fem

Natten som var sov vi (jag och barnen) över hos min mamma. Pieter jobbade nämligen natt och min pappa är ute och reser (till Galapagosöarna!), så då tyckte vi det var mysigt med lite övernattning. Och det var det, vi har haft det så trevligt.

Igår blev Claudia sjutton månader, så nu är det bara en månad kvar till 1,5-årsdagen. Jag passade på att filma lite (fortfarande hemma hos "momo") innan jag la dotra för lunchvilan idag.



Och då måste jag ju bara bjuda på ett gammalt filmklipp också, från ganska precis ett år sedan. Tänk vad som händer med ett barn på bara tolv månader...



Och i foton, för ett år sedan:


Men numera är det här vår lilltjej:



Hon är sig ju rätt lik, men samtidigt har hon ett helt annat uttryck i ansiktet nu. Eller snarare en mängd olika uttryck, som hon inte hade då. Jag tycker det är så tydligt när man träffar barn hur kunskap och erfarenheter bygger på den lilla personen, det syns på något sätt i deras ögon och kroppsspråk.

kommentarer
av: linda

roligt att se! vad duktig hon är på att sitta och leka själv sådär och så länge :) luna är världens klängapa och slänger mest iväg alla prylar.

2011-11-04 @ 23:04:41
URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0