Bra lek?

Nej det här var verkligen inte min idé...


Det var dessa två gossars. Vincent tycker om att pärla... om det som "tycka om att pärla" räknas att man kräver att pappa eller mamma ska pärla åt en. Han har inte satt många pärlor själv på en platta, så det där totala ointresset för att pyssla - finmotoriken ni vet - är fortfarande nästan obefintligt. Men vi försöker locka fram det ibland. Man vet aldrig, kanske bor det en liten pysselgrabb även i det mest oanade skutt-och-hopp-barnet.

Han är förresten för fin, när han ibland stannar upp och skiner med de där ljusblå ögonen...


Jag fick för övrigt ihop de här konstverken:

Men de blev just undanstädade av ovan nämnda boys, så nu finns de inte mer. Vi väntar nog med att spara på pärlplattor tills de satts ihop av något barn. Hoppet lever fortfarande om att lillasyster kommer bli en pysseltjej. Hon har klart större intresse redan så det ser ljust ut.

Men just nu sover hon. Jag ska nog göra mig lite mer te (dunderförkylning i kroppen igen) och hänga i soffan en stund. När dotra vaknar promenerar vi över till mormor och morfar för eftermiddagshäng med tillhörande middag. Söndag, ah!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0