Feberfrossa och tassbyxor

Jag har feber. Hemma från jobbet för andra dagen och mår verkligen inte alls bra. Skakar, svettas, hostar, ont överallt, totalt däckad i huvud och kropp. Tur i oturen är att Pieter jobbar kväll de här två dagarna så att jag fått sova ut. I natt sov jag tolv timmar, väldigt välbehövligt. Feberpirret kom i tisdags kväll när jag jobbade sent. Igår var det ännu värre och idag mår jag sämre än igår förmiddag så jag vet inte alls hur det här ska sluta.

Det är så grymt jobbigt. Jag som dragits med småförkylning i rätt många veckor redan och bara väntat på att bli frisk så jag kan börja träna och orka lite mer. Och så går det bara utför. Ryktet säger också att det är väldigt förkylt på många håll i släkten (trots att vi inte bor nära varandra), så kyra på er! Alla febriga, hostiga, ontihalsiga släktingar! Man får väl hoppas att vi allihop får en ovanligt frisk vinter efter den här sega starten.

Igår orkade jag bara inte inte öppna datorn, men jag tog ett par kort på barnen i sina nya byxor innan Pieter körde dem till dagis. Och idag orkade jag logga in så nu får ni se dem också. Vi har haft alla barnens strumpor liggandes på den lilla telefonmöbeln som står i vardagsrummet, i väntan på att jag ska bestämma mig för om jag ska namna dem eller inte och om de ska sorteras per barn eller inte. Igår löste barnen det själva genom att med gemensam kraft trycka ner varenda liten strumpa i den lilla byrålådan som finns i möblen. Tada, klart!


Sedan gick de vidare till att sortera skivsamlingen, men då kom pappa in i rummet och avstyrde det hela. 

Nu ska jag ta mig till den lånade bilen och åka och hämta hem mina dagisbarn. Vi ska göra pizza tillsammans ikväll, och har jag tur kommer mormor och morfar också och äter med oss, och hjälper mig med nattningen. Imorgon jobbar Pieter morgon = jag måste gå upp med barnen i ottan. De är lediga från dagis i alla fall, så om jag mår lika kasst så kanske jag kan slumra i soffan en stund medan barnkanalen underhåller.

kommentarer
av: Lisa

Å den banantröjan hade Viggo också. Tyvärr var den fläckig så den fick slängas. :(

Däremot har jag rotat fram en med varmkorva på. :D

Där har dom tappat lite Me&I tycker jag, det finns liksom inga sånna där ful-snygga plagg längre...

2011-10-20 @ 23:05:36
URL: http://lisoball.bloggplatsen.se
av: Mormor/gammalmormor Maj-Britt

torsdagkväll den 20 okt.



Stackars, stackars dig Emma , hoppas att du snart skall bli frisk igen!

Tack för kya på dig hälsningen till alla dina förkylda släktingar, där jag är en av dom som drabbats, men mitt halsonda är lite bättre men istället har jag fått snuva och det är inte heller så roligt!

Varma krya-på-dig-hälsningar från Mormor/Gammalmormor!

PS. Vilka fina byxor som Vincent och Claudia har fått!

2011-10-21 @ 00:01:52
URL: http://www.sitamoia.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0