Framtidsmuséet med grabbarna

Helgen som var hade vi som sagt besök av brorson Filip. Han, jag, Lasse och Vincent drog till Framtidsmuséet (i Borlänge) på söndagen. Lääängesedan jag var där så det mesta var nytt för mig. Lasse var väldigt delaktig när det hela byggdes så det var säkert kul för honom att visa barnbarnen också. Och tanten i kassan hade visst träffat mig när jag var liten, för hon hade också varit med ända sedan början. Likaså planetarievisaren. Lustigt.

Den gigantiska såpbubblan var nog både min och Vincents favoritgrej. Fast det var mycket han gillade, även om mycket också var för avancerat. Men t ex björnidet och luftkanonen och de svävande pingisbollarna uppskattade han. Och jag uppskattade verkligen att få ägna min kära son lite fokuserad tid, vi behöver mer sådant, att vara bara han och jag (utan Pieter och Claudia).

Planetariet fick både plus och minus av Vinnepinnen. Han verkade tycka stjärnorna vär häftiga först, men sedan blev det för mörkt "Jag kan inte se dig mamma!". Bilderna på satelliter och planeter var också roliga, fast också bara i början. Jag tror helt enkelt han är lite för liten, men kul ändå att testa planetariet på honom. Det kommer säkerligen bli fler besök på Framtidsmuséet framöver.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0