Äventyrsbadning

Igår gjorde vi en familjeutflykt till äventyrsbadet Aqua Nova i Borlänge. Lånade bil och for iväg när Claudia vaknade från middagsluren. Medan hon sov hade Pieter och Vincent varit uppe vid Lugnet och promenerade i skogen och jag var sömntutevakt.

Det var några år sedan jag var till Aqua Nova och de har hänt en del. Barnvänligare badställe får man leta efter. Riktigt fint hade vi det, och barnen var sina vanliga vattenälskande djur igen när de slapp kylan ute i sjöar och hav. Claudia plumsade i vattnet och fick kallsupar och så stup i kvarten (vi var precis brevid så klart) men dök upp igen lika glad. Impad jag! 


På tal om fotograferande så skötte jag mig galant, tycker jag själv, haha. Badade och lekte med barnen ända tills vi nästan var klara. Då plockade jag fram kameran och klickade away för att få några minnen. Duktig Emma. =)

Hur som helst, efter badet åt vi middag på en pizzeria inne i stan. Snabbt och lätt om än inte så många pluspoäng på föräldrakontot. Men alla behövde mat i magen, och barnen (och sambon) var glada.

Klockan var nästan kväll men innan solen gick ner och vi drog hemåt så gjorde vi en vända i Borlänges bästa lekpark, säkert Dalarnas också. Åh vad jag önskar att vi hade en sådan i Falun, en stor och fin och bra. Och i kvällssolen och med inte så många andra där var den extra fin.

Körde hem och så var det bums i säng med barnen. Somnade något gladare än en vanlig standarddag. Fler familjeutflykter önskar jag mig, och mycket sol i höst!

kommentarer
av: Mikaela

nu va det länge sen jag var där, det ser ju så helmysigt ut!! o riktigt duktigt att vänta med kameran.


namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0