Bohusvecka 2011 - dag 4: Gammalmormorbesök

Här kommer fortsättningen på vår semestervecka i Bohuslän. Lite lagom så här när sommaren definitivt är över.

En av dagarna kom gammalmormor upp med tåget från Göteborg och hälsade på oss i stugan. Det var en riktigt fin och mysig dag.



Framemot kvällningen körde vi söderut till Hamburgsund där Emanuel och Nina gick dykarkurs. På väg dit körde vi igenom de fina kustsamhällena och njöt av utsikten. Väl framme hade vi stämt träff vid Pipers glass (hemgjord glass) och vi njöt av solnedgången vid färgan en stund innan det var dags för mig, Annette och barnen att köra norrut igen, och för resten att köra söderut, eftersom E & N skjutsade gammalmormor hela vägen hem.


Vi stannade till i Fjällbaka och åt en varsin korv med bröd till kvällsmål. Strosade lite på bryggan, kollade på en gråtrut, och körde sedan mot stugan igen. Båda barnen somnade i bilen. Och jag fick min kvot av kustbyarna hyfsat tillfredställd.

Fortsättning följer en annan dag... =)



kommentarer
av: Anonym

2011-09-24 @ 00:32:37
av: Gammalmormor Maj-Britt

Så roligt att få se dessa bilderna från den härliga och trevliga dagen när jag besökte er i Överby i Bohuslän i somras och även utflykten till Hamburgsund där vi träffade Emanuel och Nina och hade en trevlig stund tillsammans och åt jättegod glass!

En stor kram från Gammalmormor i Göteborg!

2011-09-24 @ 00:44:13
URL: http://www.sitamoia.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0