Bondens marknad

I lördags cyklade jag, barnen och deras mormor ner på stan till bondens marknad. Jag kom hem med en ljuvlig ostkaka och Annette med diverse grönsaker och surdegsbröd från Brödleva. Barnen kom hem med gräsfläckar på kläderna, kanelbulle i magen och lite mindre energi (= bra grej).


Trevligt som vanligt, och om hösten kan hålla sig så här lagom solig med bara en gnutta frisk kylighet i luften så tycker jag om den alldeles otroligt mycket. Jag är en höstmänniska egentligen, måste bara lyckas släppa taget om sommaren som tog slut bara lite för fort. Men löven singlar till marken och blåbären håller på att spricka så jag är nog redo nu. För en lång och fin höst.

Det är förresten lustigt att röra sig bland folk när man har småbarn i släptåg. Det är en evig mix av ooo-vad-gulligt-snedlagda huvuden och puh-vilka-dryga-ungar-stirrande ögon. Man får välja vilka man bryr sig om helt enkelt. Jag väljer de förstnämnda.

kommentarer
av: Sofie Sarenbrant

Japp, bara att börja skriva, lycka till :-)

2011-09-05 @ 16:22:43
URL: http://www.magstarkt.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0