Dags för dagis

Idag börjar Claudia på dagis! Pieter som fortfarande är föräldraledig får flest inskolningsdagar, men jag har norpat åt mig onsdag och fredag. Vill ju vara där. Mest för att jag är nyfiken på hur det går och gärna vill se minstingen i sin nya miljö. Dessutom är det ju roligt på dagis, jag kunde vara där hela dagarna och leka. =))

Här är Claudia i pyamasen hon ärvt av storebror, och just vuxit i. Texten komponerade jag själv ihop för några år sedan. Den fungerar fortfarande.


Hon är social över lag, dottern, så jag tror dagis kommer fungera finfint för henne. Lite skepsis mot nya människor som går över rätt fort. Hon har dessutom ätit själv länge och dricker ur mugg/glas och tar på sig skorna själv (iaf om det gäller stövlar). Har en hel del färdigheter som Vincent knappt hunnit testa när han började dagis. Han som för övrigt fortfarande inte är intresserad av sådana vardagligheter.

Det blir kul att höra ikväll hur dagen gått, även om jag tror svaret från sambon kommer låta ungefär "Det gick bra!", men med lite lirkande kanske jag får några fler ord. Snart blir det back to vardag här hemma, om två veckor. Då ska jag börja lämna på dagis, klara vissa morgnar helt själv med två vildingar, och cykla upp för backarna till andra sidan stan med en cykelvagn i släptåg, innan jag riktigt hunnit vakna själv ens. Kommer bli... intressant.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0