Ett ord = en tröja

Jag råååkade ju svänga förbi Spillevinken i förrgår på väg hem från dagis + öppna förskolan + lekparkshäng med Sandra och Molly (allt mycket trevligt!). Vincent blev toanödig och Spillevinken låg ytterst lägligt till på promenadavstånd från lekparken. Så vi drog dit, jag och Sandra och barnen. Vincent fastnade inne hos ägarnas son med vän och en hel massa bilar, medan vi andra lekte ute / kikade på kläder.

Claudia plaskade först så mycket i Spillevinkens utelekhörna (poppis!) att hon blev blöt rakt igenom. Sedan blev hon helförtjust i några klädesplagg med apmönster. Hon både lät som en apa (ih ih oh oh ih ih oh oh) och sa sedan ordet "apa" klart och tydligt för första gången. Inte kunde jag neka henne en så här fin tröja då...


Fotade barnen idag strax efter att vi haft besök igen av våra Australienvänner. Vincent och Oskar leker så bra! Claudia är fascinerad av lilla Alexa och hon skrattar tillsammans med storgrabbarna. Både jag och barnen kommer sakna dem deras mamma när de reser hem om en vecka.

Vincent har för övrigt på sig sina fina Me&I-kläder idag. Alldeles jättemysiga och mjuka i materialet. Och de passar så fint till hans blå ögon och mahognyröda hår. Det var dagens klädprat det.

kommentarer
av: Lisa

Å klart Claudia skulle ha en ap-tröja. :D Den var verkligen super fin på henne. :)

Min minsting har haft sin zebratröja på sej i dag. :)

2011-09-26 @ 18:45:01
URL: http://lisoball.bloggplatsen.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0