Helgen del två - besök och Stångtjärn

Fredag till söndag har min äldsta vän Anna bott hos oss. Kul, första gången någon sover över hos oss. Och väldigt trevligt att träffa Anna så klart. I lördags kom också vår gemensamma kompis Therese med dotter Linnéa in till stan och vi åkte upp till Stångtjärn. Softade runt lite i närmsta skogen och satte oss sedan vid vattnet och åt matsäckslunch.


Hem till oss och för Claudias middagssovning medan de två äldre barnen lekte i sandlådan och vi väninnor drack kaffe. Pieter kom hem från en springtur (också runt Stångtjärn, han sprang förbi oss några gånger) och satte igång med pizzabak. Första gången det blivit hemlagad pizza i vårt hus, men inte sista.

På kvällen satt jag och Anna uppe och pratade musik bland annat. Bestämde att gå på konsert tillsammans i Stockholm senare i höst. Det var längesedan jag var på konsert nu och jag saknar det. Så förhoppningsvis blir det Patrick Wolf i november. Kunde jag behöva.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0