Morgonbarn i tröjvinst vid tv:n

Jo det blir allt en stunds Bolibompa på morgonen hemma hos oss, inte alltid men ofta. Det köper loss några extra minuter för att lyckas dricka lite te eller packa sin väska eller gå på toa ifred.

Vi lever nästan morgonlyxliv den här veckan. Pieter jobbar ytterst lite, barnen börjar på dagis först kl nio, och jag har inte lämnat en enda dag. Nästa vecka blir det hårda bud. Undrar vad som ryker, min frukost, allas humör, eller tiden...

Idag har Vincent på sig en jättefin tröja (av märket Småfolk) som jag vunnit via webshoppen Kidelins facebooksida. Vunnit ja! Så den damp bara ner i brevlådan utan att det märktes på kontot. Tänk vad trevligt. Jag som inte tävlar så ofta, men ändå ibland. Kika in hos Kika in hos Kidelin och spana in allt fint!


Dinosaurietåget är en barnprogramsfavorit just nu, introlåten är kung. Hela familjen går runt och nynnar på den. Claudia stannar upp emellanåt och kollar lite, men hon är inte alls lika tv-intresserad som Vincent. Istället pysslar hon mer med att försöka klä på sig själv (som vanligt) och testa skor i hallen (som vanligt) och gärna hålla ett fast grepp om mitt byxben och gå runt så (som vanligt).

Men blir det en catchy låt på tv så skyndar hon sig dit för att hinna dansa lite.

kommentarer
av: Elin S

Lyllo dig som vann den fina! Jag orkar aldrig tävla och då vinner man ju inte.

Claudia och Josefine har samma intressen hör jag :) och Isabelle älskar också Dinosarietåget.

Lycka till på mornarna nästa vecka! Tyvärr slutar dom oftast i kaos här hemma, hoppas att det inte blir så för er. Fast du har bättre tålamod än mig så det går nog bra.

2011-09-28 @ 17:57:01
av: Sandra - mamma till Molly

Tröjan är jättefin men fanns inte den med speedwaymönstret kvar?



Åhhh, jag är sååå less på Dinosaurietååååååg. Vi går också runt och sjunger på den här hemma och den där jäkla ankans hjälptelefon. "Mu Bä dubbelkvack dubbelkvack när duuu har fått en svacka"...snark man blir lätt hjärntvättad av barnprogram ;)

2011-09-28 @ 23:06:01
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Emma H

Elin, ne jag orkar inte heller tävla oftast, men ibland så. Tur jag vann något så jag orkar anstränga mig lite fler gånger! =)) Och tålamodet, njaaaaa, det är aningen ansträngt på mornarna kan jag lova. Jag är skitsur om jag inte får sovmorgon, vilket ju aldrig händer en jobb/dagis-dag. Morgontrött, yes.



Sandra, jag tävlade om denna tröjan faktiskt! Speedwaytröjan var någon annan tidigare tävling. Tycker den här är finare faktiskt, Vincent passar så himla bra i blått, det tar fram hans ljuvliga ögon. =)) Haha, ja hjärntvätt my god!

2011-09-28 @ 23:10:21
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0