Febervabdag

Jag har haft en grinig febertös i knät större delen av dagen. Vab stod på schemat. Igår var Pieter hemma och idag jag. Fortfarande en bra bit över 39 grader ikväll. Fast efter alvedonen nu på kvällen så kvicknade tösabiten till så till den milda grad att hon fortfarande är vaken (klockan slog just 22) och är på ett strålande bushumör vilket hon inte varit på flera dagar. 


Dagens spännande schema innehöll en promenad (slash cykeltur för Vincents del) till mataffären (där jag glömde kvar det ovanligt stora paketet toapapper jag för en gångs skull köpte), upphittandet av Claudias ena vintersko (från det skopar som är bäst av hennes två) som varit försvunnen hela vintern (total rosaskimrande lättnad!), morfarbarnvakt medan jag cyklade iväg och var med på ett lite lätt omtumlande möte på jobbet, och så hälsade Pieter och Vincent på en dagiskompis när P slutat jobbet medan jag och Claudia körde sovstund på soffan.

Imorgon är familjens enda gemensamma lediga dag den här veckan. Håll tummarna för sovmorgon!

kommentarer
av: Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Jag har börjat fundera på en 2-års tårta åt Knut och jag funderade om jag skulle göra ngn tårta med traktortema. Har du gjort ngn sån? Är inne lite på kakburken och tittar där, men dom hade bara en liten pepparkaksform av en traktor och en tårtbakform av en traktor. Tänkte att du kanske gjort ngn sån och kan ge mig ngn idé :) och självklart ska det ju inte vara lika avancerat som dina otrolig läckra tårtor! Det var ju precis att jag klarade av att göra namngivelsetåran och den blev ju inte allt för snygg ;)

2012-04-20 @ 21:28:43
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0