Fina fina ranunkel

Jag vill ha pioner och/eller ranunkel i min trädgård. Jag som är helt grön på det här gröna känner mig väldigt förvirrad just nu över vad jag ska ha och när jag ska köpa det och hur jag ska planera och plantera och när det är dags för vad i trädgårdsfixandet. Men så länge det fortsätter komma snöfall kan jag väl inte göra så där väldigt mycket. Mer än att läsa på och försöka samordna mina tankar.

Fast så snubblade jag
över de här ljuvliga ranunklarna (eller hur man nu säger i plural) igår på Plantagen och var tvungen att köpa hem en vit, en gul och en rosa. Spontan blomshopping - de var alldeles för fina för att motstå. De här färgerna får det bli på ena sidan huset. Och på den motsatta får jag så min röda vallmo.


Håller tummarna för att de överlever tillräckligt länge för att jag ska kunna plantera ut dem, och att de överlever själva utplanteringen dessutom. Någon som har tips om ranunkel? Hur sköter man dem bäst? Var trivs de bäst i trädgården? Och är de perenner? Förökar de sig själva? Finns det någon fin kombo, andra växter de trivs ihop med? Help please!

Ranunkel, de är väl för mysiga. Jag vill bara klappa på blommorna, haha. Dags att börja prata med dem också, jag känner mig nästan redo.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Klart du ska prata med blommorna, bättre terapeuter finns inte och så får de lite nyttigheter på köpet! :D

2012-04-22 @ 22:00:05
URL: http://surrovich.blogg.se/
av: Martina, med Emilia och Cornelia

va fina:) Alltid kul och man kan ju alltid lära sig något nytt:) de är ju aldrig försent hihi!



Du kommer nog klara av de på samma sätt som med dina tavlor och att sy kläder:)



Håller ju själv på att fundera hur jag ska plantera i min stora rabatt de krävs en del tid men nu har jag kommit underfund med hur jag vill ha den:) men som sagt än tycker jag de tyvärr är lite för kallt för att plantera ut något:S



Hoppas ni får en bra vecka

kram

2012-04-23 @ 08:15:07
URL: http://beautywolf.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0