Kalas för kompisarna

Vincents kompiskalas blev väldigt lyckat. Vi hade trevligt, både vuxna och barn (även om Claudia mest ville sitta i mitt knä, lite tryggare bland allt folk). Tårtan var poppis, paketöppningen spännande (och presenterna fina!), lekarna lagom vilda och fiskdammen obligatoriskt genomförd.

Strax innan gästerna kom frågade jag barnen om jag skulle ta ett kort på dem när de höll varandra i hand, och då såg de så här helt oemotståndligt söta ut att jag bara ler hela jag när jag tittar på kortet. Älskade finingar...


Fiskdammspåsarna rensade jag från godischock så gott jag kunde, så förutom en tablettask och några smarties så fick det bli några smågrejer också. Nästa år tror jag nog vi drar ner på sockret ännu mer, för oj vad mycket kalas det är den här tiden på året. Ungarna gör ju inget annat än käkar godis och kakor och tårtor. Känns inte jättelyckat.

När kalaset närmade sig sitt slut hittade vi ballongdjursballongerna som jag planerat ge föräldrarna i uppdrag att blåsa upp och vrida till - Ni vet sådana där väldigt långa och smala ballonger som man snurrar ihop till olika figurer. Glömde nästan bort dem, men det var roligt i alla fall. Och vi har några ballonger kvar så jag ska nog sno ihop några fler djur någon kväll, öva mig lite inför framtida stordåd.

Nu är det back to vardagen igen, och färdigkalasat för den här fyraåringen. Lika bra det. Han har ju mängder av fina presenter att leka med som räcker ända fram till jul och lite till.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0