Sandlådepresenter och mobo Emanen

Emanen (som Claudia kallar honom) hälsade på igår. Han var nog glad över val av dag eftersom det var rena vårvärmen där en stund och vi kunde sitta ute vid sandlådan och dricka kaffe för första gången i år. Samtidigt rapporterades om snöfall i Stockholm. Rätt läge att lämna huvudstaden helt klart.

Vi var glada för besöket också så klart. Och Vincent fick en storörad födelsedagspresent, som visade sig vara en liten skottkärra. Den invigdes strax ihop med den nya grävskopan (från oma och opa) ute i sandlådan.


Farbror Frank kikade också förbi och lämnade present, en Kiss-flagga (affisch i tyg) som redan kommit upp på Vincents vägg. Lycka att ha två sådana snälla släktingar, en mobbe och en fabbe.

Och sedan dök oma och opa upp och hämtade med sig barnen och deras packade väskor. Övernattning stod på schemat. Medan jag och Pieter gick på opera! Mer exakt - direktsänd operavisning från Metropolitan i New York på bioduk i Folkets hus här i stan. Vi såg La Traviata och det var riktigt trevligt och faktiskt bra. Jag är inte så operavan, men kan nog tänka mig lite mer av den här varan. Får bli ett riktigt operabesök nästa gång vi är i Stockholm tror jag.

kommentarer
av: Emanuel

Ni är så välkomna till Stockholm så! Ni kan säkert få sällskap på opera också - just nu är det Wagner tror jag som Nina har kommit på att vi borde se (men det dyker ju också upp fler föreställningar). Tack för en trevlig dag i Falun!

2012-04-16 @ 15:23:54

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0