32

Idag fick jag öppna paket till frukost.
Idag jobbar jag tolv timmar vid en trist dator.
Idag är jag glad fast jag är less, och
idag önskar jag att jag vore ledig.
Idag är min födelsedag.


(Fotot är från min brors bröllop i början av sommaren)

Klockan nio cyklar jag hem och löser av mina föräldrar som varit barnvakter sedan lunch ungefär. Pieter jobbar också kväll. På förmiddagen gick barnen sin första dag på inskolningen på sitt nya dagis som ligger i vårt område. Inget mer cyklande till andra sidan stan för att lämna dem om morgnarna och hämta dem om eftermiddagarna. Det känns sorgligt att lämna det gamla men samtidigt skönt att göra flytten nu, förhoppningsvis lära känna lite barn och föräldrar som bor nära oss, och förhoppningsvis trivas minst lika bra på det nya dagiset som vi gjort på det gamla. Men jag sörjer Vincents kompisgäng, dem måste vi bjuda hem ofta framöver.

Men ikväll ja, hoppas jag bli lite mer firad.

kommentarer
av: Eva

Hoppas att dina föräldrar har ordnat något fint tills du kommer hem. Tråkigt att inte ni kan vara med helt på inskolningen men det är ju bra att mormor och morfar blir trygga där =) För jag räknar med att dom kommer hjälpa er fler ggr.

Ett riktigt stort grattis till Dig Emma!

2012-08-08 @ 19:58:02
URL: http://taweret.blogg.se
av: Linda Medelberg

STORT GRATTIS Emma <3
Och Grattis till nya tillskottet av kärlek i familjen. Den otroligt söta lilla kissen =D

Hoppas du haft en mycket fin födelsedag.

2012-08-08 @ 23:07:58
av: Rainbowaddict

Grattis ^_^ 32 känns som en bra ålder!

2012-08-10 @ 00:20:08
URL: http://rainbowaddict.wordpress.com

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0