Claudia läser bok på morgonen

Jag filmade lite härom morgonen när Claudia skulle läsa saga för nallen och dockan. Kan förvarna att det håller på i sju och en halv minut, men jag som är partisk tycker det är mycket fängslande, haha.



Hon började med att placera de två åhörarna mycket bestämt på var sin sida om sig, fast sedan tror jag nog hon glömde bort de små stackarna och slukade boken själv istället. Hon har en så gullig bebisröst. Jag tittade på film nyligen från när Vincent var precis i tvåårsåldern och han har en mycket mörkare röst, det är så roligt att lyssna på.

Förresten, jag kan leta upp ett gammal klipp på Youtube! Här är Claudia liten plutt (typ några månader) och Vincent dryga tvååringen. Han låter ännu roligare när han är ännu lite yngre, men kul att jämföra (ni känner väl mig)...


Tihi tihi.

kommentarer
av: Millis

Hihi vilka sötnosar ^^ Men vad duktiga dom är att leka med samma sak sååå länge!!! Så gör inte alls min 1,5 åring. Det är bara nytt nytt nytt hela tiden känns det som. Men det kanske blir annat när han blir lite äldre :)

2012-08-02 @ 20:20:34
URL: http://ivarsgard.blogg.se
av: Sigrid

Eller hur är det roligt med småbarnsröster! Mina pratar rätt mörkt och svante har rätt hes röst, men hans jämngamla kompis Movitz har precis som Claudia en riktig bebisröst, han låter som när en vuxten "pratar bebisspråk" :D

2012-08-02 @ 22:27:49
av: Gammalmormor Maj-Britt

fredag den 3 augusti! Så gullig du är lilla Claudia när du sitter och läser sagor för dina vänner! Grattis Claudia när du fyller 2 år och 2 månader idag den 3 augusti och en stor kram från gammalmormor i Göteborg!
H'lsa Mamma och Pappa pch storebror Vincent!

2012-08-03 @ 10:41:17
URL: http://www.sitamoia.blogg.se
av: Gammalmormor Maj-Britt

fredag den 3 augusti! Så gullig du är lilla Claudia när du sitter och läser sagor för dina vänner! Grattis Claudia när du fyller 2 år och 2 månader idag den 3 augusti och en stor kram från gammalmormor i Göteborg!
H'lsa Mamma och Pappa pch storebror Vincent!

2012-08-03 @ 10:41:28
URL: http://www.sitamoia.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0