Hemfixad julklapp - kakor på burk

Jag sitter och kikar igenom alla foton från julen. Det blir ett inlägg här idag eller imorgon. Tänkte börja med en av julklapparna - som jag fixade ihop åt min bror med fru. Jag har sett lite olika varianter på "cookie in a jar" och ville göra min egen. Hittade ett lämpligt recept, köpte en lite mer praktisk burk än de vanliga fina i glas, och fyllde med massor av godsaker. 


Jag hade tänkt göra en snygg grafisk etikett att sätta på men skrivaren vår är i strejk just nu, så det fick bli en handskriven. Mer personligt så ändå. Jag dekorerade med washitejp (en ny upptäckt, tror jag börjar fastna) som är lätt att ta bort när burken ska användas för annat. Det blir nog ordentligt många kakor det här, för burken rymmer 2,4 liter. Haha. Hoppas de inte - som jag - ska börja 2013 supernyttigt.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Åh, vad kul! :D Jag hade tänkt göra sådana här julklappar jag också men hann verkligen inte med iår, men nästa så! :)

I löööv washitejp! :D (dumma Elin (Alvas mamma som gjort att jag fastnat i träsket!)

Svar: Haha, ja dumma Elin! =)) Jag har funderat ett tag på om jag ska köpa hem någon washi, men det var först när hon la upp bild på sin kontorsvägg som jag insåg att jag faktiskt måste. =))
Jag hade tänkt pyssla mer, men är glad att jag hann med två av sakerna jag tänkt i alla fall. Att jultiden alltid går så himla fort! Jag tycker det är gööörlänge kvar när det är november, och sedan säger det bara tjoff så är det dan före dan.
Emma Henning

2012-12-27 @ 23:08:29
URL: http://surrovich.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0