En gul klänning

Det känns som om alla mina inlägg just nu handlar om barnkläder. Jag vet inte vad det beror på riktigt faktiskt. Det är någon kombination av att jag är så trött och less, att det känns som om jag jobbar hela tiden, att jag varken hinner eller orkar hålla på med mina andra intressen (barnkläder är ju väldigt lättvindigt att ägna sig åt), och att jag mest plockar fram kameran en liten stund på kvällen när alla andra aktiviteter är avklarade - för att bara dokumentera något plagg lite snabbt. Som om jag inte vill avbryta det riktiga livet med att fota.

Som den här kvällsstunden när barnen i tur och ordning fick prova Claudias nya Villervalla-klänning...


Jag vet att många väntar på efter-bilder på badrummet, men det måste tyvärr dröja en liten stund till. Vi behöver köpa småattiraljer som krokar, handdukshängare och duschdraperi, och så fixa till den lilla inbyggda garderoben. Dessutom är det några småsaker som badrumsfirman har kvar att finputsa, men de verkar inte så intresserade av att göra det. Jag är lite trött på det hela just nu och vill bara vara. Och så har vi nog inte riktigt varken råd eller tid med det där sista köpandet och fixandet.

Det känns som om orken är lite utspilld för tillfället. Kanske är det en ordentlig vår som måste till. Fast på tal om plusgraderna och snösmältningen som håller på nu så är jag sur för att jag inte lyckats åka längdskidor mer än en gång i år. Igen. Samma visa varje vinter, max en gång lyckas jag. Förstår inte. Jag funderar allvarligt på att anmäla mig till Tjejvasan nästa år för att ha någonting som gör att jag måste ut i spåren.

Jag funderar ofta på om jag ska skriva om lite mer seriösa och djupare tankar här på bloggen, men kommer varje gång fram till att jag varken orkar eller hinner. Som med det mesta helt enkelt. Så tills vidare får det vara lite för mycket barnkläder här varvat med tråkig viktstatistik. I helgen kommer vi i alla fall ha det riktigt fint. Mer om det efteråt. ;)

PS. Det är skottdagen idag. Var bara det.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0