Resultat vecka sju

Nej det här duger verkligen inte. Okej min förkylning går inte över men jag äter hyfsat (kanske lite för mycket mellan-målen-snacks) och plus på vågen. 

Måste komma igång med träningen, tänker gå till gymmet imorgon på lunchen. Och så behöver jag någon typ av push, något nytt. Motivationen planar ut. Det är egentligen inga problem att hålla mig ifrån kolhydrater och godsaker, det går bra. Det är storleken på portionerna och småätandet som är på väg tillbaka. Äta det där lilla på kvällen, några bitar mörk choklad (om än bara 86%-ig) på jobbet, några för många nävar mandlar, en extra ostbit.

Jag har tänkt ta en vecka någon gång och räkna kalorier (eller rättare kcal). Väga och mäta allting jag stoppar i mig, och skriva ner precis allt. Det är ingenting jag kommer göra en längre tid, men det skulle vara bra (och intressant) att få bättre koll på vad olika mat innehåller. Och hur mycket jag kan äta på en dag. Så jag har nästan bestämt mig för att det är dags nu, att imorgon börjar kaloriräknarveckan. Bara att packa ner hushållsvågen i väskan.

kommentarer
av: Sofia

Det tror jag är en bra idé! I regel äter man mer än man tror. Jag brukar använda matkalkyl.se för att registrera kosten, den är riktigt bra.



Bland annat kan man fylla i hur mycket man sätter i av varje sak om man gör en stor middag och sen räknar den ut exakt innehåll per 100g, så då är det bara att väga upp sin portion, istället för att gissa sig till hur mycket av varje ingrediens man har tagit.

2012-02-19 @ 21:51:53
URL: http://lifeintheslowlane.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0