Tjejen i brallorna

Claudia har vuxit i Vincents gamla fina Villervallabyxdress. Trallala. Och hennes hår har vuxit in i tofsstadiet. Dvs det är så flygigt att det nästan kräver att sättas upp, även om jag föredrar två pippilotter framför en. Kanske ska testa att fläta någon dag, haha.


Den här bestämda unga damen har för övrigt lagt till ett nytt standardord i sitt vardagspratande: "nnNU!" Hon använder det i princip i varje mening. "Wi ha nänin NU!" (=Jag vill ha välling NU!) "Mamma pom, titta boijompa NU!" (=Mamma kom, jag vill titta på Bolibompa NU!). Hon gillar också att säga meningen "Nej wi ja itte!" som betyder "Nej det vill jag inte!" Den körs frekvent här hemma. Envisa sötnöt. Dessa kombineras dessutom gärna: "Nej wi ja itte nu!"


kommentarer
av: linda

den där dressen köpte jag i mellandagarna till luna, fast lila. fin är den! dock används den inte flitigt. lite meckigt att byta blöja :P

lunas nya ord är "mejja, mejja!" = mera! ivrig är hon också.

2012-02-17 @ 19:51:14
URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/
av: Elin S

Åh den dressen är så fin! Det är kul när man får dra fram sina gamla favoriter igen :).



Jag är så avundsjuk över att C tillåter tofsar i sitt hår! Det gjorde iof Isabelle också men Josefine totalvägrar. Däremot tycker hon att det är kul med hårspännen och dom får sitta i tills hon har hunnit titta sig i spegeln, sen åker dom ur illa kvickt.

2012-02-18 @ 22:05:44

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0