LCHF-pannkaka

Igår kväll hittade jag ett recept på enkla LCHF-pannkakor och muhuuums! Jag som saknat pannkakor så, de här smakar faktiskt nästan som vanliga! Fast de är lite tjockare så mer som amerikanska pannkakor. Ikväll gjorde jag dem åt mig och barnen och de gav dem också godkänt. Vi åt med lite grädde, kiwi och banan (bananen bara till barnen). Igår åt jag pannkakan med creme fraiche mixat med frysta blåbär, smaskens.



LCHF-pannkakor
ca 4-6 st små tjocka

3 dl grädde/standardmjölk/lättmjölk (efter smak & diet)
2 msk fiberhusk (finns i glutenfria hyllan i mataffären)
4 ägg
lite salt
ev. lite kardemumma, kanel eller rent vaniljpulver

Vispa ihop allt och låt stå i några minuter. Du kan grädda två pannkakor samtidigt i en vanlig stekpanna. Smeten är rätt tjock men flyter ut i pannan, och du kan bre ut den lite till om du vill. Servera med t ex grädde och färsk frukt eller kesella och frysta bär.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0