Kalasfika - pannkakstårta, cakepops, rabarbersaft & bullar

...och inte vilka bullar som helst utan några riktigt smarriga med en fyllning av bland annat jordgubbar, rabarber, mandelmassa och kanel. Pannkakstårtan var verkligen toklyckad. Gott med en tårta som inte innehåller något socker och som är lite mättande på ett nästintill bra sätt. Som dessutom är väldans fin i all sin slarvighet.


Det här är alltså vad det bjöds på när vi firade Claudia. Gästerna fick hjälpa till att göra klart allt för jag låg inte helt bra till i tid. Men det var mest trevligt, och kaffe blev det till slut. 

Allt är hemlagat, till och med rabarbersaften. Mycket stolt jag som plockade våra egna rabarber och lyckades koka saft på dem. En första. Cakepops har jag funderat på länge att jag skulle vilja testa. Chokladen på dessa hann inte stelna helt innan vi började mumsa på dem, men de var goda ändå. Innehöll chokladkaka mixat och blandat med färskost och rullat till bollar.

Det om det ätbara. Mer kalasande får komma en en annan dag.

kommentarer
av: Anonym

du är så himla duktig!

2012-06-04 @ 17:56:01
av: mikan

kan du inte lägga upp recept på bullarna och cakepopsen? :)

2012-06-05 @ 08:17:56
av: Emma H

Jo absolut, recept kommer, jag fixar så fort jag hinner! Kan dröja lite dock (lite för mycket att hinna med den här veckan) men det kommer! =)

2012-06-05 @ 11:09:01
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0