Platsen för bröllopet

Efter Astrid Lindgrens värld körde vi några timmar söderut, åkte vilse på vägen, och anlände till slut festplatsen där vi fick låna en liten gäststuga. Barnen hade somnat för länge sedan i bilen och vi packade ur dem och våra grejer och gick snart och la oss. På tomten var förberedelserna igång, det stora tältet på plats och alla föräldrar for runt och verkade ha läget nästan under kontroll.

Nästa morgon sken solen från en klarblå himmel. Vädret hade varit en thriller med prognoser som sa än det ena än det andra. Senaste rapporterna bjöd på mulet och eventuellt lite regn precis vid tiden för vigselakten. Men vet ni vad, det blev inget mulet och det blev inget regn. Förmiddagen var så harmonisk som bara en stilla och solig sommardag full av förväntan kan vara. Jag och barnen lekte vid bryggorna medan Pieter förberedde sig. Han skulle vara både marskalk och spela några låtar och gick runt och var nervös. Jag bara njöt.


Sedan blev det dags att göra iordning mig och barnen. Jag är lite sur på att jag inte såg till att bli fotad själv. Jag har bara ett kort jag tagit själv men där syns inte min klänning och hela jag nå vidare. Får se om det kommer några bra av de officiella bröllopsbilderna (med släkt och vänner i olika konstellationer) sedan. Hur som helst, folk började droppa in till den stora gräsklädda tomten som stod värd för min brors bröllop. Många kära vänner och nära släktingar och det var så kul. Fortsättning följer.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0