Min trädgård?

Det är nu det gäller, nu (äntligen) ska jag bli en trädgårdspysslare! Jag som knappt kan hålla liv i vanliga gröna krukväxter tänker bli en påtare och knipsare och vattnare och fixare. Nu har jag en trädgård och nu står jag för första gången inför en trädgårdssäsong. Och har det roliga uppdraget framför mig att planera vad jag vill ha där, och samtidigt ta reda på hur jag ska gå till väga för att få det jag vill ha. För jag kan... ingenting.

Jag tänker i alla fall gräva upp den sorggliga Ölandstoken till häck som vi har och istället plantera ljuvligt doftande vita smultronschersmin. Sen vill jag gärna ha en del rosa och rött att kombinera det vita med, och gärna mycket ätbart.

Pioner är fina, vallmo älskar jag (ska se om jag kan plantera om de rosa som redan växte i vår rabatt i somras), körsbärsträd är to die for, lite luktärt och rosor gärna, och så mera ätbart i form av tomater och krusbär. Och jordgubbar icke att förglumma, och massa smultron, och kanske ett plommon- eller äppelträd. There's no end to the possibilities...


Alla bilderna har jag googlat fram, men i fortsättningen hoppas jag kunna fota min egen trädgård. Idag blev det plötsligt varmt efter några riktigt kyliga dagar på gränsen till minus. Vårkänslorna spirar och jag traskade på lunchen iväg och köpte små drivhus och diverse frön, så nu får vi se om jag kan få till att förså tomater och vad det var jag norpade åt mig. Måste köpa jord bara, sen kör vi!

kommentarer
av: Rainbowaddict

Vad spännande för dig :D!

2012-03-21 @ 19:28:20
URL: http://rainbowaddict.wordpress.com

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0