Påskris och skattjakt

Idag var vi till BVC för Vincents 4-årskontroll. Den gick mest bra även om han vägrade rita och synkontrollen gick sisådär. Resten klarade han galant - balansgång, tal, räknande, pärlande osv. Han är nu 105 cm lång och väger 17,2 kg. Claudia ville göra allt storebror fick göra (inkl ritade teckningen han vägrade) och är nu 85,5 cm lång och väger 13,3 kg. 

Sen lekte vi en stund på öppna förskolan på Familjecentralen (där också BVC finns), och så cyklade vi (dvs jag) hem till mormor och morfar där vi fick lunch, Claudia sov sin middagssovning och Vincent lekte järnet. Drog hemåt lagom till Pieter slutat jobbet. Sedan plockade jag ut fina pinnar ur buskriset jag klippt bort från häcken jag tänkt gräva upp, och satte fjädrar i det. - medan barnen lekte i sandlådan med sina nya trädgårdsredskap. Vincent grävde ner en skatt (en del till traktorn) som han inte hittade igen så Pieter fick hjälpa till att leta.


Åt linssoppa till middag, hoppade lite dass, läste sagor för trötta barn, flyttade in påskriset i vardagsrummet, tittade på Friends och åt chips (ja jag fuskade och tänker göra det imorgon kväll igen, men ska verkligen försöka skärpa mig allra senast måndag igen, må den här influensan försvinna ur min kropp någon gång!!!) En rätt vanlig fredag.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0