Trädgården i viloläge

Hela familjen kom hem samtidigt idag, för en gångs skull. Pieter gick in och satte igång med maten direkt, och jag och barnen dröjde kvar ute ett tag. Jag passade på att fota trädgården på framsidan så här medan den är i sitt alldra mest kala läge. Måste komma ihåg att fota lite på baksidan sen också.

Barnen lekte med våra nya Blocket-fynd - en trehjuling för 180 kr och på köpet fick vi en liten traktor med släp. Och Vincent är fortfarande väldigt förtjust i sin numera väldigt lilla springcykel som Claudia ska få ta över när vi sänkt sadel och styre. Då blir det riktig cykel för hela slanten, han lärde sig ju cykla redan i höstas - med starthjälp.


Vincent uppfann ordet "racerromare" vilket man tydligen blir om man har en traktorsläpslåsgrej i sin hjälm. Båda barnen hann vara sådana en liten stund var. Sen gick vi in och åt kyckling. Kvällen bestod av bad för barnens del, sedan läste jag saga (och somnade nästan... flera gånger om), och så lite Biggest Loser på tvn och en kanna te.

Nu stänger jag ner datorn (som jag haft på för att göra en inbjudan till Vimses 4-årskalas) och tänker låta bli den imorgon. Det är nämligen min och Pieters enda lediga dag tillsammans den här veckan. Undrar vad vi ska hitta på? Städa kanske. =))

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0