Vincents rum, väggar och färger

Jag försöker bestämma mig för vad jag vill göra i Vincents rum. Jag har varit inne på någon typ av resetema (eller vad man ska kalla det), med kartor och vetenskap och så. Lite brunt och gammaldags och guld. Jag vill fortfarande rikta mig ditåt men min senaste grundtanke är att basfärgerna får vara friskare. Vitt i kombination med ljust isblått och med någon typ av ljusröd som accentfärg. Även lite olika nyanser av blått.

Det som får mig att tveka just nu är mest att jag inte vill hamna i "blått pojkrum - rosa flickrum"-fällan. Men jag får väl helt enkelt se till att inte snöa in på rosa när det blir dags att få ordning på Claudias rum. Jag har iaf hittat en tapet som jag tror att jag verkligen gillar nu, en ljusblå rutig. Den får nog vara på två hela väggar isåfall, väggarna på båda sidor av dörren.


Jag vill ha en ny säng åt Vims, gärna t ex en Hemnes från Ikea, en fullstor vuxensäng med stora lådor under, och sängen kan dessutom kan dras ut till dubbla bredden.

Det ska vara mycket vitt men även stora ytor tapet. Och så vill jag måla bokhyllan jag köpt på TaTillVara i en riktigt ljus isblå färg. Skulle också vilja måla de två små skåpen i hyllan på insidan så de blir leklandskap. T ex ett vulkanlandskap i det ena skåpet där Vincents dinosaurier kan bo. Lite fina knoppar och mindre ytor med fina tapeter och det röda. Och så de där tavlorna med kartor och påfågelfjäder osv.

Måste passa på att lägga in några trevliga länkar jag hittat också. Hos Retrovilla.dk finns massor av originaltapeter, efter en hastig kik ser det ut som en guldgruva. Hos Urbis.dk finns superfina tapetdjur till barnrumsväggen. Och så hittade jag lite små tips inför inredandet av barnrummet hos Viivilla.se.

kommentarer
av: Lisa

Ser superfint ut alltihopa! :D

Just kulören oktan har vi i vårt kök, å jag älskar den verkligen! :)

2012-03-11 @ 18:54:14
URL: http://lisoball.bloggplatsen.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0