Trädet och vallmoknopparna

Trädet på framsidan är fint just nu, även om det har bröjat regna rosa blomblad på den lilla gräsplätten. Men det är fint det med. Jag tror det är ett paradisäppelträd (efter lite mindre eftersökningar). En nybörjare i trädgården får lära sig allt från början.


Inte riktigt lika fint som körsbärsträden som blommar så häftigt kraftfullt och skirt på samma gång, och nästan utan grönska. - Men nog är jag mycket gladare i det än i vintras kan jag säga. Det är så fult beskuret (långt upp och kraftigt) att jag nästan ville hugga ner det. Men inte nu längre.

Och kolla! Här kommer ju min kära rosa vallmo! (Även här har jag fått expertutlåtanden.) Den som jag var rädd inte skulle dyka upp igen. Jippi!


Plötsligt var där bara en massa stora knoppar bland de taggiga håriga bladen. Nyss syntes inte minsta tillstymmelse till knopp, undrar just var de höll hus.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0