Jobba, fixa, barnen och hemsidan

Ursäkta blogglösheten, men det är så spretigt i livet nu. Jag jobbar en dag i veckan (fast nästa vecka blir det tre) på mitt gamla jobb hos Annonsbladet. Pieter jobbar varannan helg, fast just nu har han jobbat åtta dagar i sträck. Jag försöker få ordning på mitt hemmajobbande, och söker samtidigt lediga tjänser som jag kan tänkas gilla. I förrgår åkte jag till Fornby folkhögskola i Borlänge för att lämna in ansökan med tillhörande arbetsprover till deras ettåriga konstkurs, och tiden därförinnan spenderades således med att få fram dessa arbetsprover. Så det är liksom körigt just nu, roligt och slitigt och lite allt möjligt på en och samma gång.

Idag har Pieter varit ledig tack och lov så han har varit iväg med barnen till lekplatser och in till stan där de fick köpa sig varsin grej på leksaksaffären för pengar de fått av gammalmormor. Det blev lego för Vincents del och Claudia valde en barbiedocka (Askungen). Min könsneutrala uppfostran har inte full genomslagskraft uppenbarligen, men barnen ska så klart få välja vad de vill. Minstingen älskar dockor (säger de även på dagis där hon har en bästis som lika mycket älskar dockor) och det är väl fint så.
Jag idag då, har hemmajobbat efter en trött morgonstart. Jag kan verkligen inte vakna ordentligt, går runt som en zombie i rätt många timmar. Men på dagsschemat står i alla fall hemsidesfix. Vid lunchtid kom kompis Linnea hit och hjälpte mig tänka och planera. Hon är haj på att bygga hemsidor så det är hon som får hjälpa mig. Jag kan koda hjälpligt (bloggen gör jag t ex helt själv), men när det kommer till mer avancerade lösningar så är hon min välbehövliga hjälpreda. Hur som helst så kommer hemsidan inom en inte allt för avlägsen framtid att se lite mer ut så här:

Det här är en ofärdig dummymodell (och detta föreställer inte förstasidan heller) som kan ändras några gånger på vägen, men det börjar likna någon typ av struktur nu i alla fall. Med mer fokus på produkterna, och där allt jag gör ska rymmas och inte bara namntavlorna. Roligt.

kommentarer
av: Nina

Ny tävling inne hos mig nu =)

2012-11-15 @ 18:36:21
URL: http://petitfashion.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0