När oma fyllde 60

I tisdags firade vi barnens farmor - eller oma som vi säger, på hennes 60-årsdag. Vi började med tårta bara närmsta familjen. Jag som bakat, missnöjd med buckligheten som blev pga avsaknaden av smörkräm under locket, men annars var den god, fylld av hemgjord vaniljkräm och färsk mango.

Sedan åkte vi till Skyttepaviljongen (Faluns mysigaste café numera), där det bjöds på lite större fest för runt 20 personer, med middag och kaffe och väldigt trevlig, familjär stämning. Jag tror oma kände sig ordentligt firad.


Barnen höll igång bra, i alla fall Claudia, vår lilla partyprinsessa. Hon blötte ner första ombytet så fick på sig en andra festblåsa, som en äkta festpingla. Hon for runt och klättrade och dansade och var mest bara glad. Vincent blev desto tröttare mot slutet och fick låna min telefon för att inte ledsna helt. Han gillar inte folksamlingar så mycket heller så jag förstår att det var utmattande med allt kalasande. Men mycket trevlig dag och kväll hade vi.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0