Vilken bricka?

Idag har jag börjat testa mig fram till vad jag ska trycka upp för bricka. Jag vill börja med en eller ev. två. Kanske en bricka och ett grytunderlägg/skärbräda. Runda tänker jag i första hand, trevlig form. Jag ska jobba vidare, men vill gärna ha lite input nu. Vad tycker ni om dessa? Vilken stil ska jag satsa på?


Jag funderar också på vilken storlek jag ska börja med, diameter på 31 cm eller 38 cm, eller kanske t o m 45 cm? Storleken på brickan påverkar väl fraktkostnaden gissar jag. Och antalet färger påverkar styckpriset på trycket. Alla åsikter ni har är mer än välkomna! 

Hann göra två till nu också så här kommer de...


Ska leka lite mer med de tecknade mönstren också så får vi se var vi hamnar. =)

Kan inte riktigt sluta, haha. Här kommer några fler tester så här på kvällskvisten. Jag gör inget eget inlägg, det blir så rörigt då.



Dags att sova, mer än dags. Som vanligt.


 

kommentarer
av: rainbowaddict

Sjukt snygga motiv! :D Hoppas det kommer gå bra för dig! Min favvo är helt klart den längst upp till höger i grönt :)

2012-11-27 @ 19:55:52
URL: http://rainbowaddict.wordpress.com
av: Maria Adolfsson

Jag gillar den med ugglorna, den gröna med insekten och den med blommorna bäst. ;)

2012-11-27 @ 21:17:39
av: Andrea

Katten i solnedgången och giraffen längst ner till höger skulle jag utan tvekan köpt som brickor iallafall. Du gör jättefina grejer, du har inte funderat på att designa prints till tyger?

Svar: Jo det skulle vara jättekul att designa tyger! Verkar svårt att hitta någon bra leverantör bara. Det finns de som trycker digitalt men kvalitén verkar bli lite sådär. Och ska man trycka "på riktigt" så är det rätt dyrt och man måste beställa många hundra meter. Men det finns helt klart i tankarna. =)
Emma Henning

2012-11-28 @ 09:10:31
URL: http://frusvensson.se
av: rainbowaddict

Nya favoriter: katten med färg i bakgrunden och elefanten :) men alla är sjukt coola!

Svar: Tack för att du gillar dem, glad jag blir av all respons!
Emma Henning

2012-11-28 @ 14:34:13
URL: http://rainbowaddict.wordpress.com
av: Annette

Jag röstar på katt (kanske på vitt?), fyra sländor (fin komposition), liten fjäril (mycket rar, också fin komposition), pingvinerna, samt spindel på grönt. Själv skulle jag nog välja den lilla fjärilen i ett hörn. Spindeln är helt fantastisk, men läskig! Jag passerade hemslöjden i morse. De har brickor där som liknar dina verk, fast mycket fulare. De är rätt dyra tycker jag (250-350 ca tror jag), vet du vad det skulle kosta att framställa de?

2012-11-28 @ 14:37:45
av: Annette

Och så håller jag med Andrea. Jag har också sagt det till Emma att mycket av det hon gör skulle passa som mönster, på tyg t ex.

2012-11-28 @ 15:00:42
av: Emma

Fantastiska motiv!! Jag gillar den gröna högst upp till höger och de svartvita katterna bäst. Men alla är fina!

2012-11-29 @ 22:10:00
av: Elin

Såå himla fina allihopa, heja heja :) jag är lite inne på svartvitt nu så den vita och svarta med elefanten och även trollsländan är nog mina favoriter men du är jätteduktig så vilka du än väljer blir det bra! Kram

2012-11-30 @ 08:37:35
URL: http://elinochalva.blogg.se
av: Fia

Pingvinerna va' supersöta!

2012-11-30 @ 14:43:15
URL: http://sessanfia.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0