Vad man gör i Sågmyra en fredag

Idag körde jag, barnen och Annette ut till Sågmyra utanför stan. Första stopp var en liten lokal brevid Calimero där de sålde ut fotostudioprylar (de lägger ner den delen av verksamheten), men även om det var en del fina grejer så var de dyra för att vara begagnade. Köpte några fotoramar billigt iaf.

Vi var in till Calimero en sväng, barnen fastnade i barnhörnan och jag och Annette tog oss varsin vända igenom alla fina barnkläder och prylar men köpte inget. Gick in på Scoretts outlet för att kika på fodrade stövlar men tyckte de var dyra och trista. Sedan in i den stora lokalen till Lager 157. Vilka ytor för barnen att springa på, och de utnyttjade det till fullo.


Jag hade fullt sjå där ett tag på jeansavdelningen medan Annette provade byxor. Barnen sprang hit och dit och gömde sig för mig, kröp in i skåp (där de säkert inte fick vara - försök förresten hitta båda barnen på jeansbilden ovan) och var nästan omöjliga att dra med vidare. Men det gick när vi var två vuxna, och vi kom till barnavdelningen där jag fick köpt det jag skulle - varsin uppsättning fleecekläder att ha på dagis, och så några fleecebuffar i olika färger.

Sedan lunchade vi i den extremt avskalade industriflirtande cafédelen. Och kidsen röjde runt ännu mer, sprang runt runt. Claudia lekte någon form av kurra gömma där hon ställde sig någonstans, höll händerna för ögonen och sa högt "Ett tå te fyja fem nu tommej ja!!!" Vincent å sin sida lekte ett spel som finns i min telefon där en grabb springer på tågspår och ska samla pengar och svänga undan för tåg. Fast Vincent kan inte spela det spelet utan gubben springer alltid rätt in i första tåget. ...vilket också var vad Vincent lekte. Han sprang fort fort runt och krockade in i någon vägg här och där. Haha, dessa ungar. Vi lät dem rusa bort rätt mycket energi där medan vi tog varsin extra kopp te.

Här ser ni förresten barnens nya lättfodrade höstskor som jag köpte härom dagen (hos DinSko). Mycket välbehövligt för de har i princip bara stövlar just nu - och sandaler. Claudia har leggings och tröja från PompDeLux och klänning från Katvig. Vincent har byxor från Mini Rodini och tröja från Blingo. Knapparna matchade skosnörena perfekt, rolig tillfällighet (tycker en sån som jag).

kommentarer
av: Sanna H

Hej!
Vad kul att du tittade in och lämnade en liten hälsning :) Jag är själv otroligt dålig på att följa bloggar nu för tiden, men jag tittar in då och då (alltid lika roligt varje gng).
Ja här blir det bebis i januari. Det tog lång tid för oss att bestämma ifall vi skulle skaffa syskon eller ej :) Men så blev det och det är otroligt spännande!
Eddy har blivit riktigt stor nu så han blir nog en stolt storebror som ska hjälpa till med allt :)

Kram kram

2012-10-07 @ 20:32:46
av: Sanna H

...och HUR fick Vincent plats där? Läskigt :)

2012-10-07 @ 20:34:07

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0