Kalas med spindelmannar

Idag har Vincent haft sitt superhjälte-sjörövar-kalas. Jag var uppe halva natten (till kl tre) och gjorde tårtan. Nackdelen med mina specialtårtor, men det gick och jag lyckades gå upp på morgonen. Nåja, ganska tidigt iaf. Vi förberedde det sista på förmiddagen - fixade skattjakt och fiskdam, dukade, röjde, jag allt sånt där. Klockan elva tågade gästerna in och det dök upp spindelman efter spindelman. Sex stycken blev de till slut! Jättelustigt och kul. En ninja fick vi också, och tre pirater och så ett par småsyskon till det. Och visst blev det stojigt, mycket spring och hög ljudnivå - och inte kunde vi vara ute heller som vi haft funderingar på eftersom det spöregnade. Men oj så bra det blev, roligt, trevligt, och det flöt liksom på. Tror alla barnen hade kul.


Lyckat kalas, och nu har kalassäsongen dragit igång på alvar. Nästan alla barn vi känner fyller år på våren/försommaren. Pieter fyller 30 i maj, och Claudia fyller 3 i juni. Och så skulle det ju sitta fint med lite vårvärme också.

kommentarer
av: Linda

Helt otroligt vad kreativ du är Emma. Önskar jag hade hälften av din kreativitet.
Ser ut som ett riktigt härligt kalas =)

2013-04-14 @ 02:15:00

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0