När Vincent fyllde fem

Igår var Vincents födelsedag, fem år fyllde min lilla pojk. Vi firade på morgonen med en hel hög paket (från oss och från gammalmormor) och med tårta (en enkel smarrig gräddtårta). Pieter jobbade natt så jag förberedde kvällen innan och när barnen vaknade (för tidigt som vanligt) nämnde jag inte födelsedagen utan satte igång dem att leka på Claudias rum medan jag tog en dusch och gick ner och fixade det sista. Samtidigt kom Pieter hem, och så kunde vi frukostfira innan det var dags för mig att åka till min skola, och för Pieter att skjutsa barnen till dagis innan han fick sova. 



På dagis firar de den som fyller år genom att sätta upp ett kort på dörren, flagga, bjuda på frukttårta och låta födelsedagsbarnet välja sånger på sångsamlingen (allt enligt Vincent, så vi får väl tro honom). 

På kvällen kom mormor, morfar, oma och opa och kalasade med sitt barnbarn. Det blev fler paket (alltihop poppis och en väldigt bra blandning), och en middag som båda barnen gillade (spagetti och gudfadergryta med korv och köttbullar). Lite sång, lite lek, mycket trevligt. Tror lilla stora grabben hade en alldeles kanonfin dag. Och på lördag blir det sjörövar-superhjälte-kalas för kompisarna.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0