Fullmåne

Ikväll när jag gick hem från snöborgsinspektion (och tidningsbesök, håll utkik i Falukuriren!) efter dagis med barnen i pulka och bob efter mig, så var månen så full och fin. Vi beundrade den alla tre, och eftersom jag hade min riktiga kamera med mig så var jag ju tvungen att försöka fota. Resultatet blev helt ok, trots att jag bara hade mitt standardobjektiv (17-85 mm).


Hoppas den är lika fin imorgon kväll igen (fast då kanske den har börjat naggas i kanten), då måste jag försöka gå ut med mitt teleobjektiv och stativ. Det ska jag förresten göra någon gång när månen är halv eller skära för att fånga månbergens skuggor. Det är så maffigt att se månen inzoomad, det ger en känsla för vad det egentligen är för himlakropp. Barnen beundrade det här fotot när jag visade dem i kameran. Imorgon när de vaknat ska de få se den i datorn också. Ännu större.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0