En pingvin medelst "förlorad form"

Jag är så trött på kvällarna så det blir inte mycket datortid just nu. Vill visa upp vad jag gör den här veckan iaf, vi jobbar med "Förlorad form". Det innebär att vi modellerar i lera, gör sedan en gipsform på lerfiguren, som vi sedan gjuter ny gips i som knackas fram. Jag har gjort en pingvin och håller även på med en dinosaurie och en kobra. Här har ni pingvinen från lera till gips:


Pingun har lagats lite och slipats sedan sista bilden här, och målats med shellac för att kunna målas med färg. Det har jag inte hunnit än och vet inte om det hinns med innan gipsveckan är över (bara imorgon kvar nu med detta), men jag hoppas jag får tid till mer fix med det här någon annan vecka.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0