Marsvinter

Den senaste veckan eller två eller så har det varit strålande vinterväder med många minusgrader och klarblå himmel. Om det bara inte varit för att den här perioden startade med riktiga smältgrader vilket gjort att vägarna här inne i bostadsområdet är isgator. Och att skidspår och pulkabackor inte är nå värst roliga. Om bara all den där snön som föll strax innan plusgraderna hade fått ligga kvar, då hade vi kunnat vinternjuta till fullo.

Hur det nu än är med allt det där så är det underbart med sol! Och jag hör inte till dem som tjatar om vår, jag tycker det ska vara vinter så länge det är vinter. Våren kan gott vänta lite till, i april får den anlända med dunder och brak och värmebölja. Lagom till Vincents födelsedag om jag får önska, tack!

Här är lite kort på barnen från senaste veckan. Har ni sett en sötare kanin? Skulle inte tro det va. =) Och jag klippte äntligen ner julgranen som bott på altanen sedan januari - i sann Lasse-anda. Jag gör som min pappa alltås, klipper ner granen i smådelar så att den går att packa i påsar. Hade tänkt köra den till tippen men det blev bara inte av.


En gigantisk istapp (med några till i nästan samma klass) hängde utanför vårt altantak men utom synhåll från oss, så jag bröt av en och gav till barnen. Lyckliga började båda tugga på den. De är ena riktiga is- och snöätarmonster de där två.

Två gånger den här vintern har altantaket täckts av ett tjockt snölager som sedan under många plusgrader halkat ner och bildat en ridå ut mot trädgården. Tror inte det hände en enda gång förra vintern. Det har varit väldigt upp och ner i år, men en helt ok vinter ändå jämfört med förra årets katastrofalt snöfattiga (vilket ändå var skönt eftersom vi cyklade med cykelvagn till dagiset på andra sidan stan hela den vintern).

Snart helg igen, yey!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0