premiärdoppet

Igår kväll jobbade Pieter, och mina föräldrar skulle komma över för middag och Eurovision-tv-kväll. Jag stod i köket och barnen bara öste vatten runt sig, jag vet inte ens hur det gick till. Ute var det ljuv sommarvärme, kvällstimmen till trots. Dags att flytta ut plaskandet, plocka fram vattenbanan, och Vincent var förtjust - som han längtat! Men Claudia tjatade bara om poolen så jag drog fram den med (den minsta av våra två), blåste och blåste, och fyllde alltihop med varmt vatten. För första kvällen i år fick jag en sådan där alldeles ljuvlig sommarfeeling när barnen plaskade runt medan jag lugnt kunde skala potatisar och steka på purjolök. 


Och så kom mormorn och morfarn traskandes från sitt hus på gatan nedanför och vi hade en sådan där alldeles väldigt trevlig kväll. Lät barnen sitta uppe och ladda inför Eurovision med kastrullpoppade popcorn och chokladbollar (Vincent rullade en gigantisk, Claudia rullade pyttepyttiga). Men båda somnade prick klockan nio, i sina pyjamasar och tandborstade, i soffan just som musiken skulle dra igång. Skönt med en lördagskväll som inte känns stressad och pressad och där saker får bli som de blir. Fler sommarkvällar tack! Poolen är härmed säsongsinvigd!

kommentarer
av: mormor/gammalmormor Maj-Britt

måndag den 20 maj
vilken härlig Pingstafton ni hade tillsammans och så roligt att få läsa om den och se dom trevliga bilderna, jättefina!

En stor kram från mormor/gammalmormor Maj-Britt

2013-05-20 @ 10:33:06
URL: http://www.sitamoia.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0