Claudias första gympapass

I onsdags började Claudia på gympa! Familjegympa var det som gällde, så jag var med och höll igång också, bland en massa treåringar och deras mammor och pappor. Jag har börjat två gånger med Vincent på samma sak, när han var 2,5 och 3,5, men båda gångerna gick det likadant - han sprang runt och klättrade och tyckte det var jättekul... tills hallen fylldes av folk. Då klamrade han sig fast vid mig och vägrade göra något alls. Så vi slutade, båda gångerna. Får se hur det går för Claudia, men hon visar klart större tendenser att tycka det är riktigt kul. T o m de gemensamma grejerna vi gjorde (uppvärmningsspringa och Under hökens vingar efteråt). Hon ville knappt gå hem dessutom. Så hon får fortsätta! Kul också att kompisen Molly hamnat i samma grupp! Vi sökte utan att vara riktigt medvetna om varandra. 


Ringarna var klara favoriter, dem ville Claudia hänga i mest hela tiden. Man skulle ta små sandsäckar mellan fötterna och släppa ner i en rockring en bit bort.

Förutom att Claudia tycker det är roligt, och att hon och jag får en stund tillsammans, så tror jag redskapsgymnastik kan vara väldigt bra för den här unga damen. Hon är nämligen lite smårädd av sig när det kommer till cyklande och annat fysiskt. Här får hon en chans att träna upp hoppa, skutta, klättra, kullerbytta osv på sina egna villkor. Hon gör det hon tycker är kul helt enkelt.
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0