Dotter med kort hår

Idag klippte jag tjejfrilla för första gången. Claudia avskyr att få sitt hår borstat och har pratat allt mer om att hon vill ha kort hår (efter att förut bara velat ha långt). Nyligen klippte jag av en lock längst ner på hennes hår. Det var första gången jag klippt henne över huvud taget, och hon är snart fyra år. Men det var på tiden att spara den där "första hårlocken". Så när jag skulle sätta saxen i hennes hår idag så var det inte lika läskigt. Jag hade liksom redan förklippt lite, och vant mig en aning. Hur som helst, det gick riktigt bra trots min totala ovana vid att klippa frisyr. När jag klipper Vincent (en gång per år) så gör jag det riktigt kort, och hans hår lägger sig dessutom fint oavsett hur jag gör eftersom det har så mycket självfall. Det här var helt annorlunda. Men nu slipper hon tovigt hår och vi slipper skrikande dotter (i alla fall när det kommer till borstning, skrika lär hon fortsätta göra).

Ja jag är nöjd, tycker hon blev riktigt fin i nya frisyren! Dessutom i nya vårfina kläder från Villervalla - som har en tokfin kollektion i vår.

kommentarer
av: Linda Fluff

Vad duktig du är att klippa Emma och Vad Fin hon blev =)

2014-04-08 @ 20:53:02

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0