Handtagsskydd, vaggbäddning och en ny hylla

Det må vara bra segt att gå hemma och vänta så här (två dagar kvar till bf, damdidam), och jag är så trött och otymplig att jag knappt lyckas fixa med något heller. Men för varje dag blir en liten punkt til avklarad, så på sätt och vis är det ändå bra att bebisen dröjer. 

Bland småsaker som fixats på sistone hör t ex att Pieter satte upp en hylla i vardagsrummet härom dagen. Den har stått och väntat på att bli uppsatt i säkert ett halvår, så äntligen. 
Igår lyckades jag med två saker jag tänkt göra länge. Den första var att jag och Claudia bäddade vaggan. Liten och rolig sak, men ändå har det dröjt tills precis på sluttampen. Täcket har mystiskt försvunnit - vi har letat överallt - så nu får den fina filten från Polarn o Pyret utgöra täcke istället. 

Skötbordet tänkte vi ut när vi väntade Vincent. Vi köpte en lagerbokhylla som Pieter snickrade om och målade vit. Och så sydde vi tunna vita draperier för att dölja förvaringen under. När Pieter bar upp skötbordet från förrådet i veckan så var draperierna så slitna och gulnade att de inte alls kändes roliga, så jag sydde nya av ett tyg jag hade hemma. Genast blev det ett helt nytt skötbord! Pieter föreslog att jag skulle sy en liten dörr in till kattlådan under, så vi slipper se den (annars hade draperiet fått sluta ovanför lådan), så det gjorde jag och det blev riktigt bra.
Det sista jag lyckades med igår var att sy skydd till handtagen på den nya vagnen. Min fina Kronan Duo/S. Den har nämligen en typ av skumgummiliknande handtag som katterna älskar att riva i - Aries rev sönder handtaget på vår första sittvagn. Så när jag kom på den här idén och nu dessutom lyckats genomföra den känns det riktigt bra! Tanken är att man sätter på skydden när vagnen står inne, men det är ju så klart möjligt att ha dem på hela tiden också om man vill det.

Jo förresten, medan jag satt i tv-soffan lagade jag även två par byxor och ett litet flagghänge att ha på barnvagnen. Tror det varit trasigt ända sedan innan Claudia föddes. Nu har den trasiga flaggan fått nya band och känns som ny.

Tro nu bara inte att jag har någon som helst ork att tala om. Jag har t o m slutat åka till skolan för kroppen pallar inte. Men många bäckar små... Lyckas jag fixa en grej under loppet av några dagar så får jag vara nöjd. Och bebis får som vanligt gärna komma ungefär nu.
 
 

kommentarer
av: mormor/ gammalmormor Maj-Britt

måndag den 27 januari
Hej Emma ! Roligt att läsa och se bilder på det du har gjort så fint med vagga och allt!
Nu önskar jag Lycka till när det blir dags för den lilla bebisen att komma ut till stora världen!
Jag tänker på er
Kram från mormor Maj-Britt

2014-01-27 @ 10:05:41
URL: http://www.sitamoia.blogg.se
av: Longevity - en blogg om hälsa

Mysigt, nget är som väntans tider :-)

2014-01-30 @ 21:18:52
URL: http://madelein.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0