Måla med mage

I höst har jag varit dålig på att visa upp vad jag gjort på konstkursen. Har hela tiden haft som plan att lägga upp bilder här på bloggen - jag fotar en hel del med mobilen - men det har inte riktigt blivit av. Den här målningen har jag i alla fall jobbat på måndag, tisdag den här veckan (den påbörjades redan innan julledigheten), och ska nog fortsättas på lite till imorgon (idag har jag ju tagit vilodag, och gör likadant på fredag).


Egentligen har vi kroki både den här veckan och nästa, men jag är lite trött på det. Väldigt nyttigt att nöta naken-människa-teckning, men jag är inte där så mycket och vill så gärna måla. Jag går ju dessutom andra året nu, och då är man mer fri till egna utsvävningar. Ska försöka teckna lite kroki imorgon förmiddag i alla fall, innan jag återvänder till duken.
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0